دریچه هوا قیمت ساخت خرید انواع دریچه تنظیم هوا پخش نیرو سپهر مهار

دریچه هوا قیمت ساخت خرید انواع دریچه تنظیم هوا پخش نیرو سپهر مهار

به علاوه، از نظر شکل ظاهری کاملا جذاب و مدرن است و کارایی خیلی بالایی دارد چرا که هوا را به طور مساوی در تمام جهات پخش می‌کند. به همین دلیل است که از این نوع ‌دریچه هوا به طور گسترده ای در محیط‌های مختلف تجاری و مسکونی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل آن‌ها را متناسب با نوع و مکان استفاده، از مواد اولیه مختلفی ‌می‌سازند. معمول‌ترین گزینه‌ها برای تولید ‌آن عبارتند از فلز، پلاستیک و چوب ام‌دی‌اف می‌باشند. انواع ‌دریچه هوای فلزی عبارتند از ‌آلومینیو‌می ‌و ‌ آهنی که هریک دسته‌بندی‌های مخصوص به خود را دارند.

  • این دریچه‌ ها معمولاً برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و دارای مقاومت در برابر حرارت و سرما هستند و می‌ توانید برای کولر‌های گازی و انواع اسپلیت‌ ها آن‌ ها را خریداری کنید.
  • دریچه هوا ی سقفی ، عموماً به صورت مشبک یا چهار طرفه ی سقفی تولید می گردد .
  • از دریچه هوا ی سقفی یکطرفه نیز در سیستم های مختلف تهویه مطبوع با کاربردهای دمندگی و مکندگی استفاده می گردد.

باید خاطر نشان کرد که تمام این دریچه ها قابلیت رنگ با رنگ کو ره ای الکتروستاتیک را دارند . جالب است بدانید برای اولین بار دریچه های تهویه به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده شد. دستگاه هایی مانند هواسازها و یا کولر ها از جمله این دستگاه ها هستند. ولی بیشتر از این دریچه ها در نمای داخلی و برای بخش هایی که با دکور تناسب پیدا کند استفاده می شود.

دریچه هوا خطی آلومینیومی

پس از توضیحات درباره ی دریچه هوا ی فلزی و انواع آن ، حال نوبت به توضیح دریچه هوا ی پلاستیکی و انواع متعدد آن می رسد . هنگام طراحی دریچه هوا ی اسلوت عواملی چون سرعت جریان هوا و انیز ارتفاع نصب در محاسبات تاثیر گذار است . دریچه هوا جهت تنظیم،انسداد یا باز کردن مسیر هوای عبوری از دهانه های انشعابات هوا بکار می رود. به طور کلی اگر از هواساز تا دریچه کانالی کشیده شده باشد، همواره باید ابعادی را برای دریچه انتخاب کنید که با آن در تطابق باشد و بزرگتر یا کوچکتر نباشد.

دریچه های هوا مشبک

این نوع دریچه هوا ممکن است در سایزها و اندازه‌های متنوع و مختلفی ساخته و عرضه شود که معیار آن خواست و نیاز مشتری ‌می‌باشد. مواردی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم تنها بخشی از مهم‌ترین انواع دریچه‌های هوای آلومینیو‌می‌‌ می‌باشد و انواع بسیار زیادی از این نوع ‌دریچه وجود دارد. به عنوان مثال ‌می‌توان به دریچه هوای آلومینیو‌می ‌پادری، گریل باران گیر، اتاق عمل، ‌خورشیدی و دیگر موارد مشابه اشاره کرد که در این متن مجال بررسی تمام آن‌ها وجود ندارد. دریچه‌های هوای آلومینیو‌می‌ بلندگویی قدمتی بیش‌تر از دیگر انواع دارد و به طبع، معروف تر هم هست.

این بخش سیستم تهویه مانند بخشهای دیگر زیر نظر کارشناسان مجرب طراحی و دریچه هوا تولید می شود. دریچه برگشت برای ورود هوای تمیز به درون دستگاه است و دارای دو نوع چهار گوش و دایره ای می باشد. این بخش از نظر شکل و ابعاد و طریقه خروج هوا دارای شکل های مختلفی می باشند. دریچه های هوا داری کاتالوگ می باشند که تمام ویژگی های این محصولات در آنها قید شده است.