سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

البته برای افزایش seo سایت هر راهی را امتحان نکنید؛ زیرا برخی روشها باعث کاهش اعتماد و جریمه از طرف گوگل خواهد شد. همان طور که از اسم این ابزار آپسئو معلوم است، این ابزارها برای بررسی سئو وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند و از طریق ابزارهای سئوی آپسئو می توانید متوجه شوید چگونه سئوی سایت خود را بهبود داده و بهتر کنید. گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو یا همان الگوریتم‌های گوگل است. مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل و بروز بودن دانش سئو امری ضروری در حفظ رتبه‌های برتر برای سایت‌هاست.

رسیدن به سه رتبه برتر برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار شما، تاثیر بسزایی در افزایش سرنخ‌های فروش سایت خواهد داشت. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند. آمارهای مختلف بیانگر تاثیر بسزای رتبه گوگل سایت در میزان بازدید دریافتی از گوگل دارد. تصویر زیر بیانگر نرخ کلیک بر اساس رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. تصویر زیر نشان می‌دهد که اگر ۱۰۰ نفر برای یک کلمه کلیدی مشابه سرچ کنند، ۳۱ نفر روی لینک اول کلیک می‌کنند و تنها ۳ نفر روی لینک انتهای صفحه کلیک می‌کنند.

به عبارت بهتر کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی همانند یک قطب‌نما عمل می‌کند که راه موفقیت سایت را به شما نشان می‌دهد. طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می‌شود.

هر چه این توضیحات واضح تر باشد و موضوع کلی صفحه را به خوبی به شما برساند، احتمال آن که صفحه را باز کنید نیز افزایش پیدا می کند. در سال‌های اخیر بیشتر افراد سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند و به نوعی کاربران موبایلی از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایت‌ها را باز می‌کنند، بسیار بیشتر شده است. Structured data به معنی داده‌های ساختار یافته است که به موتور جستجو گوگل کمک می کند تا بتواند مطاب سایت را راحت تر درک کرده و راحت تر با آن ها ارتباط برقرار کند. در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید،‌ همچنین می‌توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد که شما می‌توانید توضیحات تکمیلی آنها را در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید. در این قسمت از آموزش سئو مبحث سرچ کنسول گوگل در مورد security و manual action می پردازیم. پرفورمنس مارکتینگ چیست؟ یکی از انواع روش های بازاریابی دیجیتال بوده که یک وب سایت زمانی هزینه پرداخت می نماید که اقدامی انجام شود.

لینک سایت شما در سایت‌های دیگر همانند یک رای اعتماد به سایت شماست. توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب، لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند و الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند. از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاش‌های آن‌ها آگاهی ندارید.

به طور کلی ترفند و تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی تر کرد. اما این تکنیک ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می توان گفت که انتهایی ندارند. بیشتر این نکات را باید به صورت تجربی و با آزمون و خطا به دست آورد. برای کامل کردن این بخش از آموزش سئو، می‌توان به چند پیشنهاد دیگر نیز در روند یافتن کیورد اشاره کرد. از جمله می‌توان به یافتن کیوردگپ‌ها، یافتن کیوردهای سایت رقبا،‌ یافتن عبارات پرسشی مرتبط به حوزه کاری شما اشاره کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار