سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

بک لینک از وب سایتی که قبلاً به شما لینک نداده است، معمولاً از سایتی که قبلاً به شما لینک داده است ارزشمندتر است. وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند. لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. بک لینک ها از همان ابتدای پیدایش موتورهای جستجو فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو بوده اند. یکی از رایج‌ترین «اشتباه‌هایی» که می‌بینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها به میان می آید.

سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود. بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم. اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد. به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند.

سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

هر صفحه از وب‌سایت باید یک کلمه کلیدی اصلی را هدف‌گذاری کند و علاوه بر آن، می‌تواند چند کلمه کلیدی فرعی مرتبط را نیز به کار بگیرد. تصویر زیر، محل‌های کاربرد کلمات کلیدی در صفحه‌ای بهینه‌سازی شده بر اساس اصول سئو داخلی را نمایش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو در واقع بهینه‌سازی وب‌سایت برای کاربران است.

چگونه وب سایتم را در Knowledge Graph نمایش دهم؟

در سئو کلاه خاکستری سعی می کنیم از قوانین گوگل پیروی کنیم و بیشتر شبیه کلاه سفید باشیم ولی در این میان از برخی تکنیکهایی که شبیه کلاه سیاه باشد (تا مرز مشخصی) نیز استفاده می کنیم. سایتهای جدید پس از رفع مشکلات تکنیکال و سرعت، در چند ماه ابتدایی می توانند صرفا به تولید محتوا بپردازند. البته در این زمان میتوان اقداماتی نیز برای شناسایی سایت و برند هم انجام داد مانند تبلیغات محدود و معرفی سایت در مکانها مختلف و شبکه های اجتماعی. این مورد بازهم سوالی است که به توالی از مشتریان می شنویم که حوزه کاری ما تخصصی است و نمیدانیم چگونه تولید محتوا کنیم.

  • سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند.
  • با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد.
  • موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند.
  • برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد.

از معیارهای مورد بررسی در سئو فنی می‌توان به ایندکس شدن و کراول شدن، سرعت بارگذاری صفحه، ساختار وب‌سایت و ساختار URL اشاره کرد. بیشتر ترافیک موتورهای جستجو در دنیا از طرف گوگل به وب‌سایت‌ها وارد می‌شود. ممکن است میزان ترافیک ورودی در هر حوزه تخصصی از موتورهای جستجوی مختلف متفاوت باشد، اما به طور کلی گوگل بیشترین میزان ترافیک را به وب‌سایت‌ها هدایت می‌کند. به همین دلیل، هنگام اجرای اصول سئو افزایش رتبه وب‌سایت در گوگل اهمیت زیادی دارد. مدت زمانی که یک کاربر از طریق موتور جستجو وارد یک سایت شود و بلافاصله به نتایج SERP برگردد. موتور های جستجو از این فاکتور به عنوان نبود محتوای ارزشمند یا سرعت پایین سایت و در نهایت کاهش تجربه کاربری برداشت می کنند.

این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سئو یا بهینه سازی سایت تنها برای ساخت سایت هایی که موتور جستجو پسند باشند، به کار نمی رود. از سئو در اصل، برای بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یک وب سایت نیز استفاده می شود. در نوین، ما معتقد هستیم که تمامی این جوانب باید به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا وب سایت شما بتواند بهترین عملکرد را از لحاظ سئو داشته باشد.

تاریخچه شکل گیری سئو

ورود کاربر به سایت و در نهایت به قیف فروش، یکی از مهم ترین وظایف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. ترافیک ارگانیک (بدون CPC) یکی از ارزشمند ترین و پایدار ترین نحوه ورود مخاطب با وبسایت هاست. هنگامی که کاربر عبارتی را جستجو می کند، به دنبال حل مشکلی، برطرف کردن سوالی یا خرید وسیله ای است و اعتمادی که وبسایت های برتر گوگل می شود، نسبت به تبلیغات CPC و ادز بسیار بالاتر می باشد. عوامل مختلفی در قیمت سئوی یک سایت موثر هستند، از جمله وضعیت سایت از نظر فنی و طراحی، میزان رقابت در حوزه مربوطه، کلمات کلیدی و … .