چگونه دوربین 3 مگاپیکسلی وای فای ارزان قیمت PTZ را برطرف کنیم که راه اندازی مجدد را ادامه می دهد؟

دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ

اخیراً یک دوربین ارزان قیمت وای فای PTZ ،یدم، این یک دوربین 3 مگاپی،لی PTZ گنبدی در فضای باز است. هنگامی که دوربین آزمایش شد، حدود 10 دقیقه کار کرد، سپس به طور خودکار راه اندازی مجدد را ادامه داد. در ابتدا، من فکر می کردم، ممکن است مشکلی ناشی از منبع تغذیه باشد. بنابراین من یک آداپتور برق را عوض کردم و از یک آداپتور برق جریان آمپر بزرگتر استفاده کردم و خواستم آن را حل کنم. متاسفانه همچنان به راه اندازی مجدد ادامه می داد.

سپس، من مشکوک شدم که ممکن است مشکل از سیستم عامل باشد، زیرا دکمه “یک کلیک” برای ارتقاء سیستم عامل آن وجود نداشت. با اضافه ، دلیل ارتقای دستی سیستم عامل (به خصوص سیستم عامل اشتباه) ممکن است دوربین را ،اب کند، این ایده را کنار گذاشتم. در نهایت، متوجه شدم که ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد، بنابراین تصمیم گرفتم آن را جدا کنم تا اجزای داخلی آن را بررسی کنم.

دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ
دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ

دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ
دوربین 3 مگاپی،لی وای فای PTZ

این دوربین را می توان به راحتی جدا کرد یا باز کرد، دو پیچ را از بالا باز کرد، می تو،م درب آن را باز کنیم و یک برد PCB با ماژول Wi-Fi پیدا کنیم، همچنین می تو،م استپ موتور را برای چرخش افقی (تابه) پیدا کنیم. برد با علامت (IPC-RM530-4G)، به نظر می رسد برد می تواند برای دوربین های نسخه Wi-Fi و 4G استفاده شود. ماژول Wi-Fi XM711 از XiongMai است.

IPC-Rm530-4G XM711
XM711

IPC-Rm530-4G
IPC-RM530-4G

دوربین PTZ Dome
دوربین PTZ Dome

دوربین PTZ Dome
دوربین PTZ Dome

سپس با برداشتن استپ موتور و پیچ ها می تو،م دوربین گنبدی را از روی براکت خارج کنیم. با باز ، پیچ های دوربین گنبدی می تو،م آن را باز کنیم. ما می تو،م برد اصلی دوربین را پیدا کنیم. از یک SoC 30WX1 استفاده می کند. 30WX1 اولین SoC Xiongmai برای راه حل نظارت تصویری است، این تراشه از پردازش و رمزگذاری ویدیو با وضوح 3 مگاپی،ل پشتیب، می کند. از طریق بازرسی دقیق، من نتوانستم جزء آشکار معیوب را پیدا کنم.

دوربین PTZ Dome
دوربین PTZ Dome

دوربین PTZ Dome 30WX1 SoC
30WX1 SoC

دوربین PTZ Dome IPC-RB-BLK530AI-0235P-ABQ
IPC-RB-BLK530AI-0235P-ABQ

به ،وان آ،ین نیش، از دوربین تصویربرداری حرارتی برای بررسی برد اصلی هنگام روشن شدن آن استفاده کردم. با کمال تعجب، متوجه شدم که دمای SoC مدام در حال افزایش است و تا 50 درجه سانتیگراد می رسد، من شک کردم که ممکن است مقصر باشد. بنابراین تصمیم گرفتم یک هیت سینک آلومینیومی برای دفع گرما قرار دهم.

تصویر حرارتی دوربین PTZ Dome
تصویر حرارتی دوربین PTZ Dome

همانطور که حدس زدید، با اتلاف گرمای خوب، دوربین دیگر به راه اندازی مجدد ادامه نداد. به درستی کار کرد، من با موفقیت این دوربین را تعمیر کردم. در گذشته، منطقی است که چرا دوربین اینقدر ارزان است. به منظور کنترل هزینه، یک هیت سینک در طراحی محصول حذف شد. اگرچه دوربین دارای برخی پارامترهای فانتزی مانند 3 مگاپی،ل، تجزیه و تحلیل ویدیوی هوش مصنوعی، پان 355 درجه / شیب 90 درجه … و غیره است. بدون طراحی خوب اتلاف گرما، دوربین به سرعت از بین می رود، به خصوص زم، که در فضای باز نصب شود.

در نهایت، مهم نیست که چه نوع بودجه ای دارید، عاقلانه است که از دوربین های ارزان قیمت خودداری کنید. اگر به دنبال محصولات قابل اعتماد هستید، هرگز نباید از این دوربین های پ،تیکی PTZ استفاده کنید. از یک طرف، مواد پ،تیکی در معرض نور خورشید به رنگ زرد در می آیند و با گذشت زمان، مواد شکننده می شوند. از سوی دیگر، پ،تیک برای اتلاف گرما من، نیست و بدون اتلاف گرما خوب، دوربین به دلیل گرم شدن بیش از حد خاموش می شود یا راه اندازی مجدد را ادامه می دهد. به طور خلاصه، پ،تیکی ترین محفظه برای محیط بیرون من، نیست.

منبع: https://www.unifore.net/ip-video-surveillance/،w-to-fix-cheap-wi-fi-ptz-camera-keeps-rebooting.html