دوربین امنیتی پان/تیلت 5 مگاپیکسلی Tuya را بررسی کنید

دوربین امنیتی 5 مگاپی،لی

جدیدترین طراحی دوربین امنیتی بی سیم 5 مگاپی،لی مبتنی بر پلتفرم Tuya IoT. این یک دوربین داخلی از نوع پان/تیلت است که از چرخش 355 درجه افقی و 90 درجه عمودی پشتیب، می‌کند و از این رو فضای داخلی بزرگی را پوشش می‌دهد. این دوربین با برنامه Tuya Smart / Smart Life کار می کند، می تواند ابزار مفید دیگری برای نظارت تصویری یا سیستم اتوماسیون خانگی شما باشد. علاوه بر این، از پروتکل ONVIF پشتیب، می کند، می تواند با دستگاه ها و نرم افزارهای شخص ثالث کار کند.

این دوربین پان/شیب است که دارای لنز 3.6 میلی متری داخلی است که زاویه دید نزدیک به 360 درجه را ارائه می دهد. برخلاف محصولات مشابه در بازار، این دوربین دارای جادوگر صوتی ،یسی است که به کاربران کمک می کند تا دوربین را به سرعت تنظیم کنند.

آیا این یک دوربین 5 مگاپی،لی واقعی است؟ مطمئناً اینطور است، با ضبط ویدیو روی کارت حافظه و بررسی ویژگی ویدیو، می تو،م وضوح تصویر 2880*1620=4.665 مگاپی،ل را دریابیم. وضوح 5 مگاپی،ل یا 2K دو برابر بیشتر از 1080p/2MP است. وضوح بالاتر به م،ای کیفیت تصویر بالاتر و حفظ کیفیت پس از بزرگنمایی است.

دوربین امنیتی 5 مگاپی،لی
دوربین امنیتی 5 مگاپی،لی

دوربین فقط از اتصال Wi-Fi پشتیب، می کند، از اترنت پشتیب، نمی کند. طبق معمول، می‌تو،د دکمه تنظیم مجدد و اسلات کارت microSD را روی توپ دوربین پیدا کنید (به‌صورت دستی توپ را به سمت بالا حرکت دهید تا ظاهر شوند). این نه تنها از فضای ذخیره سازی ابری پشتیب، می کند، بلکه از ضبط ویدیوی محلی تا 128G نیز پشتیب، می کند.

دوربین امنیتی Tuya با اسلات کارت حافظه
دوربین امنیتی Tuya با اسلات کارت حافظه

راه اندازی دوربین ساده است. آن را به آداپتور برق همراه وصل کنید و برنامه هوشمند Tuya خود را لاگین کنید و روی «+»، سپس «دوربین و قفل» ضربه بزنید، «دوربین هوشمند (Wi-Fi)» را انتخاب کنید، سپس رمز Wi-Fi را وارد کنید و اجازه دهید دوربین کد QR را بخو،د، تمام شد.

این دوربین عملکردها و ویژگی های زیادی را ارائه می دهد. این تنظیمات در هنگام استفاده از دوربین در برنامه های مختلف به کاربران انعطاف پذیری زیادی می دهد.

  • ع، فوری: گرفتن ع، فوری برای ذخیره تصاویر در تلفن هوشمند شما (باید به برنامه Tuya Smart اجازه دهید به ع، ها، رسانه ها و فایل های دستگاه شما دسترسی داشته باشد.).
  • صحبت: نگه دارید تا صحبت کنید
  • رکورد: ضبط کلیپ های ویدئویی در گوشی هوشمند خود
  • پخش: پخش کلیپ های ویدئویی ضبط شده روی کارت حافظه (با استفاده از کارت حافظه FAT32).
  • آلبوم ع،: ع، های فوری را در تلفن هوشمند خود مشاهده کنید.
  • رنگ تم: حالت روشن، حالت تاریک.
  • حالت خصوصی: دوربین در حالت خواب/خاموش ، جریان ویدیو.
  • حالت شب: خودکار، خاموش، روشن
  • ردیابی حرکت: ردیابی خودکار جسم متحرک، برای روشن/خاموش ، روی آن ضربه بزنید.
  • تشخیص صدا: تشخیص صدای بلند مانند صدای ش،تن شیشه، صدای اعلام حریق.

پیام ها: اعلان‌های فشاری هشدار تشخیص حرکت (با ع، فوری) را بخو،د و مدیریت کنید
جهت: صفحه کلید کنترل حرکت / شیب
سایت: موقعیت های از پیش تعیین شده، می تو،د چندین موقعیت کلیدی را اضافه کنید، و با ضربه زدن روی تصویر، دوربین می تواند به سرعت به موقعیت تعیین شده/پیش تنظیم شده بچرخد.
ابر: ذخیره سازی ابری ویدیویی، دوربین پس از مش، شدن سرویس، داده های ویدیویی رمزگذاری شده را در فضای ابری آپلود می کند. در هر زمان و هر مکان می تو،د ویدیو را از طریق برنامه بررسی کنید.

ویژگی های دوربین Tuya
ویژگی های دوربین Tuya

با رفتن به تنظیمات دوربین می تو،م تنظیمات دوربین را تغییر دهیم. می تواند از Tap-to-Run و Automation پشتیب، کند. از خدمات شخص ثالث از جمله Amazon Ec، و Google Home پشتیب، می کند.

تنظیمات دوربین Tuya
تنظیمات دوربین Tuya

تنظیمات اولیه از جمله “Flip screen” و “Talk mode (یک طرفه یا دو طرفه)”.

دید در شب IR از خودکار، خاموش، در سه حالت قابل انتخاب پشتیب، می کند.

از عملکرد تشخیص هوشمند مانند تشخیص حرکت، ردیابی حرکت، فیلتر بدن انسان، تشخیص صدا پشتیب، می کند. با مقایسه رقبا، کاربران نه تنها می توانند حساسیت تشخیص را انتخاب کنند، بلکه مناطق تشخیص را نیز سفارشی کنند، شما می تو،د در مجموع چهار ناحیه را در صفحه نظارت اضافه کنید.

علاوه بر این، می تو،د فاصله زم، سنج و زنگ هشدار را برای تشخیص حرکت تنظیم کنید.

دوربین تویا ONVIF
دوربین تویا ONVIF

در نهایت، دوربین می‌تواند از پروتکل ONVIF پشتیب، کند، تنظیم رمز عبور جدید هنگام فعال ، اتصال ONVIF ا،امی است. با کمک ONVIF، دوربین می‌تواند جریان ویدئو را در زمان واقعی به دستگاه‌های شخص ثالث به صورت محلی ارائه کند. برای مثال، می‌تو،د دوربین را به ایستگاه‌های نظارتی Synology/QNAP، دستگاه‌های NVR Dahua/Hikvision/Uniview/XiongMai، iSpy/BlueIris/Agent DVR/نرم‌افزار نظارت Milestone، Home Assistant… و غیره اضافه کنید.

منبع: https://www.unifore.net/ip-video-surveillance/review-tuya-5-megapixel-pan-tilt-security-camera.html