سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد. البته ممکن است به‌جای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آن‌ها یک معنی را می‌دهند. این روبات‌ها وارد وب‌سایت شما می‌شوند و تمام صفحات را ایندکس (Index) می‌کنند. در ارتباط با نحوه فعالیت و کار این روبات‌ها در جلسات بعد به آن می‌پردازیم. لینک های داخلی در صفحات سایت شما باعث میشود کاربر بتواند بخش های مختلف وب سایت را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در میان مطالب، محصولات و غیره آن صرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است.

به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی[ویرایش]

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

مربی بدنسازی را تصور کنید که به شما تضمین رسیدن به وزن مشخصی را می‌دهد. دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید.

صفحاتی که از صفحات ایندکس‌شده یک موتور جستجوی دیگر لینک می‌شوند، نیازی به ارسال ندارد زیرا به‌طور خودکار پیدا می‌شوند. تا سال ۱۹۹۷، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند که در موتورهای جستجوی آن‌ها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبه‌های خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دست‌کاری می‌کردند. سلام دوست عزیز
آموزش هایی که در سایت های مختلف مشاهده میکنید لزوما تاریخ گذشته یا اشتباه نیستند ولی مقالات بسیاری وجود دارند که مدت زیادی از زمان انتشار آنها گذشته است و همچنان در رتبه های برتر نتایج گوگل هستند.

بررسی سازگار وب سایت با مرورگرهای موبایل

از دید گوگل بک لینک های با کیفیت می توانند دلیلی برای رتبه بهتر یک سایت در نتایج جستجو باشد. اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید، این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند. البته ممکن است در نگاه اول این موضوع کمی عجیب  باشد، اما این نگرش یکی از بهترین روش ها برای بهبود سئو و رتبه بندی در موتور جستجو می باشد.

  • اسکیما به طور مستقیم روی CTR تاثیر مستقیم می‌گذارد و می‌تواند صفحه سایت را از باقی نتایج متمایز سازد.
  • علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد.
  • برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود.
  • در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند.
  • گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند.
  • این که شما بهترین و جذاب‌ترین مطالب را در سایت انتشار دهید، بدون آن که حتی یک نفر هم آن را نبیند، چه حسی را به شما منتقل می کند؟ ناامیدی و خستگی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار مطالب بی بازدید است.

برای بهینه ساختن یک وبسایت و رساندن آن به جایگاهی مطلوب، کار‌های بسیاری لازم است انجام گیرد و موارد زیادی وجود دارند که باید رعایت شوند. انجام این کار‌ها و رعایت این موارد بصورت بخش بخش در مقاطع مختلف صورت می‌گیرد. اگر نخواهیم از خدمات مشاوران و مراکز حرفه‌ای در سئو استفاده کنیم، خود باید اول به مشاور و کارشناسی حرفه‌ای تبدیل شویم. در آن صورت، می‌توان عملیات بهینه سازی سایت را در هر مرحله و مقطع بصورت رایگان انجام داد. اما چگونه؟بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند. اگر بخواهیم بهای موفقیت کسب و کار دیجیتالمان را با پول نپردازیم، ناگزیر مجبور به صرف منابع دیگری خواهیم بود؛ یعنی انرژی و زمان.

آیا برند‌سازی در سئو اهمیت دارد؟