پینچ ولو شیرپینچ ولوچیست لیست قیمت و نمایندگی فروش Pinch Valve | kasrasaran

پینچ ولو شیرپینچ ولوچیست لیست قیمت و نمایندگی فروش Pinch Valve | kasrasaran

به همین دلیل، بسیاری از انواع valve در گروه ولو ایزولاسیون قرار بررسی من در اینجا می‌گیرند. در برخی از موارد، به این شیرآلات، «بلاک ولو» (Block Valve) نیز می‌گویند. گلاب ولو از سری شیرهای خطی است که برای قطع و وصل، راه اندازی و تنظیم جریان سیال به کار می‌رود. در این مقاله به بررسی ساختار گلاب ولو، کاربرد، مزایا و معایب آن می‌پردازیم. بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۸ تا ۱۰ درصد کل هزینه های سرمایه گذاری صنایع شیمیایی برای بخش شیرهای صنعتی است، که مقدار قابل توجهی است.

  • ‘مروری بر روش های مختلف پینچ آبی برای کاهش مصرف آب و تولید پساب در صنعت’, فصلنامه علوم محیطی, 6(4), pp. -.
  • بنابراین، باید از راهکارهای امنیتی قوی برای جلوگیری از تهدیدهای سایبری استفاده کرد.
  • چرخش مخروط و قرارگیری راستای مجرای آن در مسیر خط لوله، امکان حرکت جریان سیال در سیستم را فراهم می‌کند.
  • پینچ ولو باز و بسته شدن جریان مایع را از طریق یک لوله بدون تماس بین مایع و خود شیر تسهیل می کنند.
  • حداکثر فشار کاری پینچ ولو دستی و کنترلی بستگی به نوع و اندازه اسمی دارد و بین 3 تا 40 بار است.

برای اطمینان از عملکرد شیر باید محدوده کنترل جریان، افت فشار و عملکرد شیر را در نظر گرفت. به علت  طراحی خوب شیر پروانه ای، می توان از آن برای نصب در فرآیندهایی با دمای پایین یا بالا و فشارهای کاری بالا استفاده کرد. با توجه به کارایی بالای شیر پروانه ای می توان برای کاربردهایی با دما و فشار متعادل تا خیلی بالا این شیر را نصب کرد. شیر پروانه ای های پرکاربرد معمولا از اندازه های DN40 تا اندازه ی DN5000 طراحی شده اند. همچنین شیرهای فلنجی و ویفری که در فشارهای کم مورد معمولا کاربرد بیشتری دارند و به صورت دستی اهرمی یا فلکه ای قابل کنترل هستند. بنابراین برای هر بار تغییر وضعیت در شیر پروانه ای و تغییر موقعیت دیسک آن به اندازه یک ربع باید دسته اهرمی یا فلکه ای را حرکت داد.

چرا تله بخار نصب می‌شود؟

زمانی که فشار سیستم از میزان مشخص شده در مستندات طراحی (فشار عملیاتی مجاز) عبور کند یا شرایط خلا ناخواسته در سیستم به وجود بیاید، احتمال آسیب رسیدن به تجهیزات و یا پرسنل افزایش می‌یابد. این شیرها بعنوان شیرهای گیره ای نیز شناخته می شوند، که برای کنترل یا قطعِ جریان از محیط های ساینده، دانه ای، فیبری یا خورنده طراحی شده اند. شیر پینچ به عنوان یک شیر جدا کننده یا تنظیم کننده لجن، غبار، امولسیون، مواد گازی، پودر، هوای فشرده، گرانول ها، گلوله ها و پِلِت ها و… کاربرد وسیعی دارند. یک مشکل رایج در شیرهای پینچ، فرو ریختن یا تغییر شکل آستین لاستیکی است که باعث می شود دریچه کاملا باز نشود.

بال ولو یا شیر توپی چیست و چگونه کار می کند؟

در اینجا به برخی از مهمترین امکانات مدیریتی و تنظیمات پینچ ولو پرداخته می شود. یکی دیگر از کاربردهای پینچ ولو در کنترل جریان، استفاده در مدارهای سنسوری است. این مدارهای سنسوری، اطلاعات را به صورت اندازه گیری شده به دستگاهی که این اطلاعات را پردازش می کند، منتقل می کنند. پینچ ولو در اینجا می تواند به عنوان یک مقاومت کنترل جریان عمل کند و تغییرات ناخوانا در مدارهای سنسوری را کاهش دهد. در تصویر زیر، بخش‌های مختلف یکی از انواع استاندارد شیرهای تخلیه کننده فشار نمایش داده شده است. از مهم‌ترین معیارهای تقسیم‌بندی انواع valve، نوع دیسک و مکانیزم عملکرد آن است.

پینچ ولو در صنعت نفت و گاز: مزایا و معایب

لازم به ذکر است که اتصال بدنه شیر و پلاک برای جلوگیری از نشتی سیال ضروری است. مثلا ولوهایی که به فلرینگ (محل انفجار سیالات اضافی در برج های بلند) متصل هستند. دسته دیگر کنترل ولو ها، دیافراگم ولو ها می باشند که در صنایع غذایی از این ولوها استفاده زیادی می شود.