چگونه مدل پاور کامپیوتر را بفهمیم ؟ مجله بانی نو

منبع تغذیه، فرمت های الکتریسیته ای را که از منابع ورودی یرق می گیرد، سپس آن را به فرمت مورد نیاز کامپیوتر تبدیل می کند. رایج ترین نوع منبع تغذیه، جریان متناوب (AC) را از منبع تغذیه به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند که منبع تغذیه AC-DC نامیده می شود. آنها اغلب برای وصل کردن دستگاه های الکتریکی به منابع انرژی باتری، مانند پریزهای خودرو، یا سایر منابعی که جریان DC را تامین می کنند، استفاده می شوند. به دلیل اینکه ولتاژ سنجش میزان اختلاف پتانسیل الکترونیکی است، برای ایجاد ولتاژ موردنظر، دو سیم لازم است. یکی از این سیم‌ها برای ولتاژ اختصاصی استفاده می‌شود (به‌بیان‌دیگر ولتاژ مثبت ۱۲ ولت) و سیم دیگر در حقیقت یک سیم منبع است که اختلاف پتانسیل مخالف آن اندازه‌گیری می‌شود. فرکانس ولتاژ AC (منظور از فرکانس دامنه تغییر ولتاژ است که با واحد هرتز سنجیده می‌شود) با عملکرد و راندمان ترانسفورماتورها رابطه مستقیمی دارد و هرچقدر بالاتر باشد، بهتر است.

پاور 750 وات Deepcool مدل DQ750-M-V2L

هر پاور کامپیوتر مشخصات فنی مخصوص به خود را دارد که با توجه به امکانات آن مشخص می‌شود. اما به طور کلی برخی از مشخصات فنی است که برای شناخت منبع تغذیه کامپیوتر خوب است بشناسید. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره پاورهای کامپیوتر باید بدانید کارایی آنهاست. کارایی یا راندمان پاور نشان می‌دهد که این منبع تغذیه چه مقدار از انرژی را به درستی استفاده کرده و چه مقدار را هدر می‌دهد.

POWER DEEPCOOL PQ750M پاور دیپ کول

در نمودار زیر خط قرمز نشان‌دهنده ولتاژ ۱۲ ولت ثابت موردنظر و خط آبی نشان‌دهنده ولتاژ دریافتی نهایی است. در صورت استفاده از بهترین پاور ممکن ولتاژ AC متغیر به‌صورت کامل و صد درصد به ولتاژ DC ثابت و پایداری تبدیل شود که به میزان بسیار کمی متغیر است. در تولید این قسمت از پاور هزینه‌ها کاهش داده شده است تا قیمت آن اقتصادی‌تر شود.

  • پاورها از منظر کابل‌کشی، به سه گروه کلی کاملا ماژولار، نیمه ماژلار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم می‌شوند.
  • زمانی که شما می خواستید با نیروی برق مستقیم کار کنید برای عمر بیشتر این باتری ها را باید از لپ تاپ جدا می کردید.
  • ویژگی‌هایی مانند نورپردازی RGB، اتصالات اضافی، دکمه‌های تست، و اندازه‌گیری‌های مصرف برق از طریق اتصالات USB داخلی بیش از موارد ضروری نیستند، اما اگر علاقه‌مند باشید، گزینه‌هایی مناسبی هستند.
  • به دلیل اینکه ولتاژ سنجش میزان اختلاف پتانسیل الکترونیکی است، برای ایجاد ولتاژ موردنظر، دو سیم لازم است.

تعداد زیادی پاور ATX PS/2 از مدل‌های ساده گرفته تا مدل‌های ماژولار با نورپردازی RGB در زومیت وجود دارد که به راحتی می‌توانید آنها را فیلتر کرده و مشخصات هریک را با دیگری مقایسه کنید. از آنجا که این قطعه در کامپیوتر شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، باید مدل مناسبی را از برند خوب و قابل اعتمادی تهیه کنید تا نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. از جمله این برند ها کولر مستر (Cooler Master)، دیپ کول (DeepCool)، ترمالتیک (Thermaltake) و کمپانی ایرانی گرین (Green) هستند. این برندها، محصولاتی خوب و با کیفیتی تولید می کنند که می توانید در فروشگاه بروزکالا از تمامی این محصولات دیدن فرمایید.

چگونه مدل پاور کامپیوتر را بفهمیم ؟ مجله بانی نو

– علاوه بر مقدار توان خروجی حداکثر،  مقدار توان خروجی واقعی نیز بر روی آن درج شده باشد. 5 ) دارای کارت گارانتی شرکت تولیدکننده باشد و حتما تاریخ اتمام گارانتی درآن ذکر شده باشد. مطابق استاندارد، ولتاژ در شاخه های خروجی ۳٫۳V, + 5V, + 12V حد اکثر تا +/- ۵% و ولتاژ خروجی شاخه های -۵V, -12V حداکثر تا +/-۱۰% نوسان داشته باشد.

از خصوصیات بارز منبع تغذیه(پاور)مسترتک مدل TX330W میتوان به استاندارد های جهانی 80 PLUS BRONZE و استاندارهای محافظتی نظیر: