گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

برای این کار پیشنهاد می کنیم از یک آژانس تبلیغاتی معتبر بخواهید تا یک برنامه زمانی مناسب برای شما آماده کند. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی کنید. بعد از انتخاب اهداف، دوباره دکمه Next را بزنید. این روزها ، تعداد زیادی سیستم عامل PPC برای انتخاب وجود دارد. و اما ویژگیهایی که گوگل ادز برای هدفمند کردن مخاطبان ارائه میدهد را به شما معرفی خواهیم کرد. Google همچنین Display Ads را که در شبکه نمایش Google نشان داده می شوند ، ارائه می دهد. Display Network مجموعه گسترده ای از وب سایت های شخص ثالث خارج از کشور است که با Google همکاری کرده و برای ارائه تبلیغات Google توافق کرده اند. تبلیغات گوگل میتواند روشی بسیار موثر برای ترافیک وب سایت شما باشد دقیقا ً زمانی که افراد به دنبال انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسبوکار شما ارائه میدهد .

گوگل ادوردز یک پیشنهاد بی نظیر برای کسانی است که کسب و کار خود را تازه شروع کرده اند و یا سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اند و جایگاهی در صفحه ی اول گوگل ندارند. برای شروع باید کلمات کلیدی تعیین شود تا با جست و جوی این کلمات کاربران جذب سایت شوند. برای مثال اگر 7 کلیک از 100 نمایش صفحه به کاربران به دست آوردهاید، پس نرخ کلیک سایت شما برابر با 7 درصد است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

به یاد داشته باشید که این رقبا و نوع کسب و کار شماست که میزان Max CPC را مشخص می کند پس می توان هزینه ای را که برای هر کلمه کلیدی به صورت تکی و گروهی مشخص می شود را رقابتی دانست که در این رقابت، این رقبای شما در کسب و کار مربوطه هستند که مقدار آن را تعیین قیمت می کنند. مزیت این نوع انتخاب تبلیغ توسط ناشر متناسب با محتوای سایت خود می باشد. ولی برای کشورهای غیر ایران هیچ مشکلی برای انتخاب موقعیت مکانی هدف وجود ندارد.

درامد از گوگل ادز

هنگامی که مشتریان در سراسر دنیا اقدام به جستجوی عبارات کلیدی شما میکنند، موتور جستوجوگر گوگل تبلیغات فروشگاه و تجارت شما را برای آنها نمایان میکند. با توجه به محدودیت های گوگل ادوردز ایران ممکن است سوالاتی در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه از داخل کشور می توان اقدام به ساخت اکانت نمود؟ میزان نمایش در کامپیوترها (اصطلاحا Desktop)، موبایل و تبلت را میتوان تعیین نمود. در اینجا نحوه عملکرد گوگل adwords را توضیح خواهیم داد تا مطمئن شوید که تبلیغات کاملا هدفمندی انجام خواهید داد و فقط مشتریان بالقوه را جذب خواهید نمود. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، این “تبلیغات متنی” یک فرصت عالی برای جذب کاربرانی است که در مراحل تحقیق و خرید کانال فروش دیجیتال هستند. مدیر سرور با داشتن چند سال تجربه کار با گوگل ادوردز و اکانت تایید شده میتواند برای کاربرانی که به دنبال تبلیغات ادوردز هستند اکانت رسمی تائید شده بسازد و یا تبلیغات شما را مدیریت شده انجام دهد.

ثبت نام در گوگل ادز

هرچند که تسلط بر چنین کاری زمان بر بوده و برای دریافت نتیجه مناسب باید صبور باشید! قرار گرفتن در معرض بالاتر – هنگامی که امتیازات با کیفیت بالا داشته باشید ، تبلیغات شما بیشتر اوقات ، در موقعیت های بهتر در SERP – بالا در مقابل پایین صفحه ، نمایش داده می شوند. یکی از قابلیتهای شگفت انگیزی که در تبلیغات گوگل وجود دارد اختصاص دادن موقعیت جغرافیایی خاص به تبلیغ است. هر چه امتیاز کیفی بالاتر باشد , موقعیت آگهی شما بهتر خواهد بود. چه چیزهایی را میتوان در گوگل تبلیغ کرد؟ در مقاله تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز در یک کلام! همانطور که گفته شد ، امکان دستیابی به مشتریانی که در جستجوی محصولات ، مارک ها و محتوایی مانند شما هستند (گزینه ای که در بیشتر سیستم عامل های PPC رسانه های اجتماعی وجود ندارد) یک فرصت استثنایی (و سودآور) است که نباید آن را دست کم گرفت.

نحوه کار با گوگل ادز گوگل افزونههای فوق العاده ای را برای کاربران تدارک دیده است. تبلیغ در جایی از صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده میشود که شما می خواهید. و تا وقتی این پول را پرداخت می کنید، سایت شما در صفحه اول دیده می شود. نکته کلیدی در اینجا تهیه یک کمپین AdWords به خوبی طراحی شده و بهینه شده است. همچنین با بهینه سازی تبلیغ ادوردز، با هزینه کمتری میتوانید کمپین تبلیغاتی پر فروشتری داشته باشید و از کلیکهای بیهدف که موجب هدر رفت بودجه میشود جلوگیری کنید. اگر شما متن بسیار جذابی را نوشته باشید که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما شوند نرخ کلیک شما افزایش پیدا خواهد کرد.

“تبلیغات نمایشی” یا “تبلیغات بنری” به جای نمایش تبلیغات به کاربرانی که به طور آنلاین در جستجوی یک محصول یا خدمات هستند ، در وب سایت هایی قرار می گیرند که فکر می کنید هدف شما در آن قرار خواهد گرفت. حداکثر میزان CPC را از قسمت راست چارت انتخاب کنید تا میزان جستجوی ماهیانه کیورد نمایش داده شود. تبلیغات نمایشی و ریتارگتینگ در شبکهی نمایشی گوگل: تبلیغات نمایشی گوگل ادز در وبسایتها و اپلیکیشنهایی نمایش داده میشود که جزو شبکهی نمایشی تبلیغات گوگل هستند.

هزینه ای که میتوانیم روزانه بابت تبلیغ به گوگل بپردازیم را در اینجا وارد میکنیم. در شرایطی این امکان وجود دارد که سایت کارفرمای دیگر الگوریتم های گوگل را که هرساله آپدیت می شوند را کاملا رعایت کرده باشند و در این شرایط گوگل امتیاز کیفیت کلمه را بالاتر در نظر میگیرد که هرچه این امتیاز به عدد ۱۰ نزدیکتر باشد بر اساس الگوریتم گوگل هزینه کمتری به نسبت سایر سایت هایی که این شرایط را ندارند پرداخت خواهد کرد. Auction insights: این گزارش بسیار مهم به شما کمک میکند تا عملکرد خود را با سایر تبلیغ کنندگانی که در همان آکشن شرکت کردهاند، مقایسه کنید. بحث هزینه در گوگل ادز بسیار مهم و حیاتی است و اگر اشتباهی در اکانت شما رخ دهد، ضرر زیادی را تجربه خواهید کرد، به خصوص وقتی که شما تجربه ای در هزینه تبلیغات گوگل ادز نداشته باشید.

یکی از عالی تارین ویژگیهای گوگل ادوردز این موضوع است که تبلیغات شما قابلیت زمابندی دارد. آژانسهای گوگلپارتنر میتوانند ویژگیهای بتا را در طرح و تبلیغات شما ادغام کنند. تبلیغات متنی با یک برچسب کوچک “آگهی” در کنار URL سایت مشخص شده اند. نکته مهم: محل قرار گرفتن وب سایتهای گوگل ادز بصورت غیراختیاری بوده و با سیستم مقایسه و سنجش خودکار گوگل ترتیب تبلیغات مشخص میشود. افرادی که در گوگل ادز تبلیغ میکنند، میخواهند علاوه بر موتور جستجو، تبلیغات را در وبسایتها و وبلاگها نیز نمایش دهند، برای این کار، تبلیغات در سایتها و لوگوی وبلاگهای گوگل نیز قابل مشاهده است، که صاحب وبسایتها و بلاگها بابت آن مبلغی را برای تبلیغات پرداخت میکند. به عبارت دیگر، گوگل روشهای مختلفی را برای نمایش تبلیغتان در هر یک از این شبکههای تبلیغاتی در اختیار شما قرار داده است. از نتایجی که در زیر تبلیغات (در کادر سبز) نشان داده می شود ، به عنوان نتایج ارگانیک یاد می شود.

سایت گوگل ادز

تبلیغ فقط روی یکی از سه نوع دستگاه نمایش داده شود. باید گفت در گوگل ادز قبل از آن که کمپین پولی را اجرا کنید باید یکی از سه نوع کمپین ها که شامل سرچ، نمایشی، ویدیو را انتخاب کنید. همچنین باید کشور مورد نظر را به طور دقیق همان کشوری که حساب بانکی در آن قرار دارد، انتخاب کنید. در این روش هزینه تبلیغ به این صورت خواهد بود که هر کلید بر روی لینک تبلیغ، مبلغی از شارژ حساب گوگل ادز فرد تبلیغ دهنده کم میکند.

سپس آنها براساس این کلمات کلیدی , هزینه تبلیغات در گوگل ادز هر پیشنهاد را براساس میزان تمایل به پرداخت برای یک کاربر گوگل برای کلیک بر روی آگهی خود پیشنهاد میکنند . یکی از راه ها برای این که شما بتوانید حساب گوگل ادز خود را شارژ نمایید این که باید در یکی از بانک های معتبر خارج از کشور حساب داشته باشید تا بتوانید اکانت خود را شارز نمایید،این روش به شما پیشنهاد نمی شود چرا ؟ اگر این روش خیلی برای شما کاربردی نیست و قصد دارید از امکانات بیشتری از Google Adwords استفاده کنید تا کمپین دقیقتر و هدفمندتری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات گوگل ادز چیست هزینه گوگل ادورز بر اساس عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت ، موقعیت جغرافیایی ، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است. نتیجه این میشود که برای ورودی هزینه میکنید ولی هیچ خبری از تماس نیست. برای مثال روزانه افراد زیادی در تهران به دنبال سفارش اتوبار جهت اسباب کشی هستند. دلیل اینکه تبلیغات در گوگل را تبلیغات رایگان خطاب میکنند این است که به ازای نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل از شارژ اکانت گوگل ادوردز هیچ هزینه ای کسر نمی شود.

بعد از انتخاب اهداف، دوباره دکمه Next را بزنید.

این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال ۲۰۰۰ با نام رسمی گوگل ادوردز وارد صحنه شد، اما پس از مدتی در سال ۲۰۱۸ به گوگل ادز تغییر نام داد. امکان تغییر Bid برای هر لیست با Bid Adjustment وجود دارد و میتوانید اطلاعات را به تفکیک هر لیست مشاهده کنید. به عنوان مثال برای تبلیغ امداد خودرو بهینه ترین حالت نمایش بیشتر روی موبایل و تبلت میباشد که درصد آن در پنل قابل معرفی و تغییر میباشد. همانطور که گفته شد ، یک کمپین AdWords به خوبی طراحی شده و بهینه شده ارزش سرمایه گذاری را دارد! در مدل قیمت گذاری خودکار، ریش و قیچی را به دست گوگل می دهید تا بر اساس رقبایتان قیمت را تعیین کند. در سال ۲۰۱۸ گوگل تمام موقعیتهای تبلیغاتی خود را در ساب دامنه گوگل ادز جمعآوری کردهاست و کاربران از سراسر دنیا میتوانند وارد این سایت شده و از خدمات تبلیغاتی گوگل استفاده کنند.

تبلیغات گوگل روی یک سیستم حراج کار میکند که هر بار که یک کاربر یک جستجوی کلید واژه را انجام میدهد .برای ” برنده ” در حراجهای گوگل و دیدن آگهی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط , باید نمره کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید . اگر سایتی با مقدار محتوای بسیاری دارید، میتوانید از جستجوی سفارشی گوگل Google Custom Search در سایت خود استفاده کنید. تبلیغات گوگل یکی از مهمترین مکانهای تبلیغاتی سراسر وب میباشد. در حقیقت ، Google AdWords حتی تنها بستر تبلیغاتی موتور جستجو نیست – تبلیغات بینگ و تبلیغات جستجوی یاهو نیز گزینه هایی هستند! در ایالات متحده ، متوسط هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجوی Google در همه صنایع ۲٫۳۲ دلار است. توجه داشته باشید که پرداخت در تبلیغات گوگل ادز به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) میباشد یعنی به ازای هر کلیکی که از سوی کاربران اینترنتی دریافت میکنید هزینه ای تقریبا مشخص پرداخت میکنید.

سایت اصلی گوگل ادز

با توجه به اینکه سیستم تبلیغات گوگل بصورت پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است، تنها زمانی از شارژ اکانت گوگل ادورز شما کسر میشود که مشتری روی تبلیغ کلیک کرده و وارد سایت شود. سپس شما برای هر کلمه کلیدی، نرخی را معرفی میکنید، یعنی به ازای هر فردی که وارد سایت شما میشود، باید مبلغی پرداخت کنید. شما با تنظیم کلمات کلیدی، متن تبلیغ، زمان نمایش، افزونههای تبلیغاتی و سایر امکانات موجود در گوگل adwords میتوانید به سادگی افرادی که به دنبال خدمات و یا محصول شما هستند را پیدا کرده و فرایند فروش خود را انجام دهید. Facebook Ads و سایر سیستم عامل های PPC مطمئناً می توانند کار کنند و می توانند فوق العاده خوب کار کنند.