دیجیتال مارکتر کیست؟

این امکان به مشتریان تان ثابت می کند که شما به آنچه آن ها می گویند و فکر می کنند اهمیت می دهید و این باعث می شود که آن ها مورد احترام قرار گیرند و رضایت شان جلب شود. می توانید به راحتی ROI یک کمپین و سایر شاخصها را بررسی کنید تا ببینید آیا نتایج با ارزشی برای کسب و کار شما به همراه داشته است و یا خیر. آیا دیجیتال مارکتینگ واقعا مهم است؟ آیا می دانید 53٪ از بازاریابان می گویند ایجاد محتوای وبلاگ ، اولویت اصلی بازاریابی ورودی از کشور آنها است؟ فردی که در عهدهدار بازاریابی دیجیتال است باید توانایی برنامه ریزی و کنترل بودجه بر روی تمام فعالیتهای بازاریابی داشته باشد. با دیجیتال مارکتینگ، شما همچنین امکان آزمون و خطا و آزمایش و ارزیابی نتایج فعالیتهای بازاریابی خود و متوقف کردن عملکردهای ضعیف خود را از استراتژی بازاریابی خود دارید. رمز ارتباطی سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابتدا ببینم هدف از سئو چیست و بعد به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت. وقتی برای انجام کارهای خود زمان می گذارید و هزینه پرداخت میکنید، انتظار دارید از آن نتیجه بگیرید و نتایج آن را مورد سنجش قرار دهید. برای این منظور بهتر است در برنامه تجزیه و تحلیل خود یک بازه زمانی مناسب در نظر بگیرید. بنابراین شما با یادگیری چگونگی بازاریابی خلاقانه در فضای آنلاین، طیف وسیعی از امکانات را برای استراتژی های تبلیغاتی خود خواهید داشت. وارد شدن به یک منطقه جغرافیایی جدید و تبلیغات در آن با کمک بازاریابی سنتی یک کار زمان بر و اعصاب خورد کن است. استراتژی بازاریابی کاملاً بهصورت دیجیتال تبدیل شده است و به محبوب شدن برند کمک زیاد میکند. با بازاریابی دیجیتال می توانید مخاطبان خود را دقیق تر از روش های سنتی مورد هدف قرار دهید. همچنین از این روش برای ایجاد آگاهی از هویت بصری، رشد ترافیک ارگانیک (طبیعی)، ایجاد وفاداری در کاربران، بهبود سئوی سایت و غیره استفاده می شود.

او باید تیم را هماهنگ کرده و با طیف گستردهای از مشتریان در ارتباط باشد. تا کنون چه میزان هزینه تبلیغات و برند سازی مجموعه خود کرده اید؟ برای این که بهتر پیشرفت سئو را از گذشته تا کنون درک کنید به موارد زیر دقت کنید. البته به جز ایجاد تغییرات در سایت، کاری میکنیم سایتهای دیگر به ما لینک بدهند تا رتبه بهتری کسب کنیم. ولی بازاریابی دیجیتال به ما کمک می کند تا بتونیم مناطق جدید را بدون هیچ مانعی و در کوتاه ترین زمان تحت پوشش تبلیغاتی خود قرار دهیم. دیجیتال مارکتینگ به کلیه فعالیت های بازاریابی که برای جذب مخاطب از طریق اینترنت انجام می دهید گفته می شود که مغز اصلی آن بازاریابی محتوایی است، که با فعالیت در شبکه های اجتماعی و نشر ریپورتاژ آگهی در وب سایت های دیگر و تبلیغات کلیکی گوگل، که مجموع همه این کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد.

با سئو و بهینهسازی سایتتان و با خرج هزینه کمی برای آن میتوانید سایت خود را به رتبههای بالا در نتایج گوگل برسانید و به راحتی در صفحه اول نتایج گوگل با شرکتهای بزرگ رقابت کلیک کنید کنید. تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ میتواند برای شرکتها مزیت رقابتی ایجاد کند و آنها را برای رسیدن سریع تر به اهدافشان یاری دهد. شما می توانید کمپین دیجیتال مارکتینگ را اجرا کنید تا نتایج ارزشمندی را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورید. پس اگر کمپینهای شما به پیشرفت نیاز دارند، میتوانید فوراً تغییراتی در آنها ایجاد کرده و آنها را مرحله به مرحله اجرا کنید. بر کسی پوشیده نیست که خریداران با انواع پیامها بمباران میشوند و این در حالی است که فضای دیجیتال این وضعیت را بدتر کرده است. تا به اینجای مقاله اطلاعاتی درمورد سوال چرا دیجیتال مارکتینگ دریافت کرده اید، از دیگر جواب هایی که در پاسخ به سوال چرا دیجیتال مارکتینگ مطرح می کنیم، تحلیل و آنالیز رفتار کاربران است.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

همچنین در مقاله ای جدا بطور کامل درمورد کمپین تبلیغاتی تحت عنوان کمپین تبلیغاتی چیست، صحبت کرده ایم. در مقاله ای هم تحت عنوان زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ درمورد انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ بطور مفصل صحبت کرده ایم. همچنین در مقاله ای تحت عنوان انواع کمپین های تبلیغاتی بطور مفصل درمورد کمپین های تبلیغاتی و گسترش کسب و کار سخن گفته ایم. اگر می خواهید در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید، با ما در ارتباط باشید تا با یک دیجیتال مارکتر درمورد اینکه چرا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ است، اطلاعات بیشتری کسب کنید و از اهمیت دیجیتال مارکتینگ سخن بگوییم.

غیر از سئو همچنین گوگل ادز یا گوگل ادوردز شیوه دیگری از پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ می باشد که در کمترین زمان در گوگل می توانید محصولات یا خدمات خود را به فروش بگذارید که تمام این موارد در دوره گوگل ادز آکادمی آغازینو با برترین اساتید در حوزه دیجیتال مارکتینگ و گوگل ادز خدمت شما ارائه می شود. وقتی که یک کمپین تبلیغاتی سنتی را اجرا میکنید، معمولاً تا زمانی که کمپین به پایان نرسد، نمیتوانید تغییراتی ایجاد کنید و نتایج بدستآمده فقط مناسب تغییر برای کمپین بعدی ست و همین موضوع منجر میشود احساس کنید، هزینه و زمان خود را از دست دادهاید. سعوی کلاه سیاه دقیقاً یک چیزی مثل سریع ثروتمند شدن است و اغلب به دلیل ریسکی که دارد، نمیتوانم مشتری را با وعده هایی خوشحال کنم، اما در پایان نه تنها نتیجه ای نگیرم، بلکه از نظر گوگل هم جریمه شوم. شرکت های بزرگ تر به دلیل برندسازی قوی و شهرت بسیار خود به طور خودکار اعتماد مردم را به خود جلب کردهاند و بنابراین رقابت با آنها کار سادهای نیست.

طبیعتا علاقه مند به طراحی یک استراتژی فراتر از امکانات کسب و کار خود نخواهید بود! برای مثال اگر شما یک کسب و کار فروش لوازم دیجیتال داشته باشید و بخواهید از روش های سئو بازاریابی کنید، چه سبکی را در نظر می گیرید. روش های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند سئو و تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) زمینه این رقابت و ورود به این بازی را برای شما فراهم می کند. از این رو کاربران هدفمند افرادی هستند که به دنبال خرید محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید. این امر دسترسی به افرادی که خواهان محصول یا خدمات شما هستند را برای شما آسان می کند.

در کمپینهای تبلیغاتی موجود در یازایابی دیجیتال میتوانید معیارهایی مانند تعداد مشاهده محتوای تبلیغاتی، تعداد کلیک، تعداد لایکها، میزان اشتراکگذاری محتوا، نظرات، نرخ تبدیل و موارد دیگر را مشاهده کنید و اثر تبلیغات خود را روی مخاطبانتان بررسی کنید.وقتی بتوانید عملکرد کمپین خود را ارزیابی کنید، راحتتر میتوانید آن را تنظیم کرده و تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید. رمز ارتباطی سئو در دیجیتال مارکتینگ در خصوص شبکه های اجتماعی می تواند یک بستر مناسب برای کسب و کارتان باشد. حتی اگر شرکتی هزینهای دو برابر بیشتر از هزینه پیشنهادی شما برای هر بار کلیک بر کلمه کلیدی مشابه کسب و کار شما پیشنهاد کند، تضمینکننده رتبه بالاتر برای او نیست و شاخص کیفیت و متناسب بودن تبلیغ با محتوای درون سایت تعین کننده رتبه هر تبلیغ است. یعنی از یک شرکتی بخواهیم کارهای تبلیغات ما را انجام دهد و حتی سئو و موارد دیگر را طوری انجام دهد که ترافیک کافی به سایت ما بفرستد و از افراد متخصصی بخواهیم برای ما صفحات فرود طراحی کنند، محتوا تولید کنند و…

کلاه خاکستری توضیح خواهیم داد.

اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وبسایت کمک میکند تا مفهومی که میخواهند یاد بگیرند را تجسم کنند. این بازدیدکنندگان قطعا سایت شما را آنی ترک خواهند کرد! مخاطبان شما، پیامهای متناقضی از شما دریافت میکنند و به این ترتیب، نقاط تماس (Touch Points) آنها با شما از بین میرود. سعی کنید به هیچ بخشی از کار خود بیاعتنا نباشید. اهمیت دیگر بازاریابی دیجیتال این است که به راحتی می توانید کمپینهای خود را آنالیز و بررسی کنید و بر آنها نظارت داشته باشید. شما باید با استفاده از همین ترفندهایی که در بالا به آن اشاره کردیم نام تجاری و برند خود به مخاطب نشان دهید. کسب موفقیت در اجرای استراتژی های بازاریابی محتوا قبل از هر چیزی منوط به یک مورد بسیار مهم است و آن هم تیم محتوای شما میباشد. اما در عوض در دیجیتال مارکتینگ کارهایی که توسط تیم بازاریابی با هدف آگاهی رساندن و تسریع خدمات به مشتری که منجر به فروش شود، انجام می گیرد.

را از گذشته تا کنون درک کنید به موارد زیر دقت کنید.

این کار بسیار وقتگیر است و می تواند افرادی را که از محصولات تجارت شما بازدید میکنند آزار دهد. اما واقعا بازدید کننده روی کدام نتیجه کلیک می کند؟ در واقع دیجیتال مارکتینگ به کلیه فعالیت های بازاریابی گفته می شود که ما انجام می دهیم ولی چیزی که نقش سئو را در دیجیتال مارکتینگ پررنگ می کند این است که از کنار و گوشه های موتورهای جستجو مخاطب را به سمت وب سایت تان سوق بدهید. شما باید محتوایی ایجاد کنید که حتی اگر موضوع مشابه آن در وب وجود داشته باشد، اما نسبت به مطالب موجود متفاوت باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست

اما میتوان به شما مژده ی این موضوع را داد که اگر اطلاعات و پشتکار کافی دارید از طریق بازاریابی دیجیتال و مشاغل مرتبط می توانید به درآمد های خوب و بالایی برسید. ۲.۱۶ از کجا بدانم که متخصص SEO و SEM یک شغل دیجیتال مارکتینگ مناسب برای من است؟ این یکی در واقع جزو Off-Page SEO نبود و صرفا تجربه نگارنده است، در ادامه درباره سئو کلاه خاکستری توضیح خواهیم داد. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد، که باید مجموعه کارهایی را برای بهتر شدن محتواهای سایت و هم سو شدن با الگوریتم های موتورهای جستجو انجام دهید. قراردادن کلمه کلیدی در هدینگها تاثیر مثبت در بهینه سازی صفحه برای کلمه کلیدی هدف دارد.

هرچه لینک ها از سایت های مرتبط با محتوای سایت شما بیشتر باشد رتبه ی بالاتری در صفحه ی جستجو ی گوگل خواهید داشت، اما فراموش نکنید استفاده از لینک های خارجی معتبر و نه لینک های تبلیغاتی آن هم در صورت مرتبط بودن در بلند مدت به شما کمک خواهد کرد. 8. از اسکرول افقی در سایت استفاده نکنید. تکنیک های کلاه سیاه عموما بر رشد سریع سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی به میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. اما برخلاف سئوی داخلی ،سئوی خارجی به بهینه سازی سایت از نقطه نظر عوامل داخلی چون محتوا مربوط نمیشود. بازاریابی ایمیلی برای مشتریان فعلی ممکن است به صورت داخلی یا توسط یک سازمان خارجی انجام شود. ارائه گزارش از وضعیت سئو داخلی یا on page. اما به زودی تغییرات بزرگی در این وضعیت بوجود خواهد آمد. وضعیت سایت را به لحاظ سئو بررسی و راهکارهای مناسب برای بهبود آن را ارائه بدهد.

در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت دیجیتال مارکتینگ و سئو صحبت کنیم. حالا تا حدی، این ارتباط برای ما واضح شد در ادامه به تفاوت دیجیتال مارکتینگ و سئو می پردازیم. تکنولوژی به سرعت تغییر می کند، برنامه رسانه های اجتماعی داغ امروزی ممکن است تا سال آینده کاملاً کنار گذاشته شود، اما بسیاری از اصول اساسی بازاریابی یکسان هستند. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا در هنگام انجام این امور به این افراد دسترسی پیدا کنید و با تبلیغات در فضای مجازی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی متنی و در رسانه های اجتماعی، محصولات و خدمات خود را به تعداد کثیری از افراد که هر روزه برای انجام کارهای مختلف خود از تلفن همراه خود استفاده می کنند، عرضه کنید. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد مستقیماً با مشتریانی که محتوای شما را می بینند ارتباط برقرار کنید، به خصوص از طریق نظراتی که مخاطبان تان در وب سایت شما نوشتند و از طریق پیام های آن ها و کامنتهایی که در زیر پست های رسانه های اجتماعی تان با شما به اشتراک گذاشته اند.

بازاریابی محتوا

پس دریافتید که چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد و چرا دیجیتال مارکتینگ از ارکان اساسی پیشرفت در کسب و کار در حال حاضر می باشد. اما من تا به حال همچین وبسایتی را در وب فارسی ندیده ام و اگر باشد رپورتاژ آگهی قبول نمی کنند. در غیر این صورت محال است که حتی به صفحه یک گوگل برسید! به طور مثال مشتریان شما خانمهای جوان بین 20 تا 40 سال هستند که به نوع خاصی از پوشش مانتو علاقه دارند و از نظر مالی در سطح متوسطی قرار دارند و شما در تلاش هستید تا در شبکه های اجتماعی به این مشتریهای هدف خود برسید تا آنها را وادار به خرید از برند خود کنید.

روشهای گوناگونی نیز برای پیادهسازی این بازاریابی در شکل تبلیغات وجود دارد که تبلیغات بنری و کلیکی برخی از انواع این روشها است. شکل ها و بسترهای مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله تبلیغات بنری، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا و پست های رسانه های اجتماعی. شما می توانید اطلاعات مهمی درباره مخاطبان خود دریافت کرده و از آنها برای شکل دادن به کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. در واقع دیجیتال مارکتینگ و سئو دو جزو جدایی ناپذیر دنیای دیجیتال هستند و بسیاری از کسب و کارها با کمک این دو به پیشرفت و ادامه حیات خود فکر می کنند. اگر می خواهید با ماهیت کلی بازاریابی آنلاین و چالش های آن آشنا شوید مقاله تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ را مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ