گرمایش ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-اخگرتابش

موتورخانه از مهم‌ترین سیستم‌های گرمایشی ساختمان‌های مسکونی بزرگ و کوچک به حساب می‌آید. این نوع سیستم گرمایشی اصولا در خانه‌های مسکونی چند واحده، مراکز آموزشی بزرگ مثل مدارس و دانشگاه‌ها و … کاربرد دارد. در واقع بخاری به عنوان ساده‌ترین سیستم گرمایشی ساختمان و محیط‌های مسکونی و اداری شناخته می‌شود. از دیگر مزایای این نوع سیستم گرمایشی ساختمان این است که قابلیت تنظیم شدن دارد به این صورت که می توان دما را به صورت دستی و یا خودکار برای هر بخش از منزل تنظیم کرد. از دیگر مزایای مهم این سیستم این است که می تواند مشکل ساختمان های اول که با سرمای شدید مواجه هستند را از بین برد. معمولا ساختمان های اول به دلیل خالی بودن فضای زیرین به شدن سرد هستند و سختی گرم می شوند.

  • هیچ خانه ای بدون استفاده از سیستم های گرمایشی گرم نمی شود و طبیعتاً خانه ای که گرم نباشد دیگر جایی برای زندگی نیست.
  • این سیستم از آن جایی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند، می‌تواند در هنگام قطع برق و گاز به کار خود ادامه دهد.
  • در این روش گرمایشی، کافی است با استفاده از دستورالعمل و استانداردهای مربوطه، به انشعاب گاز دسترسی و از گرمای مطبوع آن استفاده نمود.
  • سازندگان پکیج این روزها در تلاشند تا راندمان حرارتی محصولات خود را بالاتر برده و مصرف سوخت را پائین بیاورند.

گرمایش ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-اخگرتابش سیستم موتورخانه که نسبتا قدیمی است، به تدریج در مقایسه با انواع سیستم گرمایشی مدرن تر از رونق افتاده است، اما همچنان در ساختمان های با تعداد واحد بالا کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم آب در موتورخانه گرم می‌ شود و از طریق شوفاژ تعبیه شده در منازل به واحدها منتقل می‌ شود. امروزه رایج ترین سیستم گرمایشی/خنک کننده خانه های مدرن سیستم تهویه است که از طریق دمنده های الکتریکی و کانال ها هوا را به درون اتاق وارد می کنند.

جالب آن است بدانید پمپ های حرارتی در قسمت گرمایشی تا حدود ۷۰ درصد هزینه های گرمایشی ساختمان های مسکونی را کاهش می دهند؛ این مقدار برای خنک سازی، تا حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. خرید پمپ های حرارتی در مقایسه با سایر تاسیسات گرمایشی قیمت بیشتری دارد. سوخت این سیستم ها عموماً از گاز طبیعی، پروپان مایع، روغن های سوختی یا جریان برق است.

محصولات GHP و VRF برندهای معتبر جهانی مانند LG و Panasonic و … به صورت مستقیم از شرکت ما و با ضمانت شرکت های اصلی آن و با قیمت مناسب به فروش می رسند. بقیه محصولات مانند اکونوپک، چیلر، هواساز و … نیز در محل کارخانه شرکت ما طراحی و تولید شده و به طور مستقیم از کارخانه به فروش می رسند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات ما، شناخت مزایا، معایب و خصوصیات آنها، گزینش مناسب ترین دستگاه برای ساختمان خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. برای سرمایش هوا شبیه کولر آبی عمل می کند و برای گرمایش هوا شبیه دستگاه هواساز. در واقع زنت یک هواساز دارای کویل آبگرم (برای گرمایش) و سیستم سرمایش تبخیری است که ساختار و نحوه کار آن در متن زنت چیست توضیح داده شده است. طراحی سیستم گرمایش از سقف برقی با توجه به ارزان تر بودن پنل های برقی بسیار ساده و کم هزینه تر است، اما این سیستم به انرژی برق زیادی برای راه اندازی نیاز دارد.

معمولا این نوع سیستم گرمایش ساختمان به صورت دو تکه هستند که شامل یک تکه بیرونی و یک تکه داخلی هستند. بخش بیرونی این سیستم به نام یونیت بیرونی و بخش داخلی آن به نام یونیت داخلی یا فن کویل معروف می باشد. که معمولا این دو بخش به وسیله لوله کشی های مسی به یکدیگر متصل می شوند. اگر به دنبال این هستید که با استفاده از یک سیستم گرمایشی به منزل خود زیبایی ببخشید قطعاً شومینه انتخاب مناسبی است؛ اما شومینه بیش از هر چیز تنها کاربردی دکوراتیو دارد. در عین حال احتمال خطر گازگرفتگی و آتش‌سوزی هنگام استفاده از شومینه بسیار اخگرتابش بالاست.

این سیستم عملا هیچ فضایی را اشغال نکرده و گرما را نیز به صورت یکنواخت پخش می‌کند. همچنین به خاطر نصب این سیستم گرمایشی جدید منزل در تمام کف واحد مسکونی، گرما در تمام مساحت خانه پخش می‌‌شود. سیستم گرمایش از کف را می‌‌توان به صورت دستی یا خودکار برای هر اتاق با برنامه‌ای متفاوت تنظیم کرد. این سیستم می‌تواند مشکل سرمای شدید طبقات اول را نیز (به دلیل خال بودن فضای زیرین) به گونه‌ای موثر حل کند. هنگام مقایسه سیستم‌های سرمایش و گرمایش و بین انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی، موتورخانه مانند بخاری از لحاظ انرژی دارای بهره‌وری مناسبی است.

معایب موتورخانه

پکیج یونیت که به آن روفتاپ پکیج نیز گفته می شود، جزو دستگاه های کانالی محسوب می شود. یعنی هوا پس از گرم یا سرد شدن در این دستگاه با کانال کشی در ساختمان توزیع می شود. بنابرین دستگاهی است که در بیرون ساختمان نصب می شود و تشکیلات درونی آن از دو سیستم چیلر تراکمی هوا خنک و هواساز تشکیل می شود. یعنی پکیج یونیت ترکیبی است از هواساز و چیلر تراکمی هوا خنک در یک دستگاه مشترک که طرز کار و مزایای آن در متن روفتاپ پکیج به خوبی توضیح داده شده است. این سیستم یک وسیله سرمایشی- گرمایشی است که طرفداران بسیاری دارد.

اگر از این حرارت استفاده کنیم، محیط و هوای آن گرم نمی‌شود؛ بلکه اشیا و اشخاص موجود در آن مستقیما گرم می‌شوند. همچنین می‌توانید قبل از خرید با مشاوران زبده ما تماس حاصل فرمایید تا شما را در انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب راهنمایی کنند. همان طور که می‌دانید، برای تنظیم دمای یک محیط در فصول سرد سال به خصوص زمستان از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود که همگی تحت عنوان تجهیزات سیستم گرمایشی شناخته می‌شوند. آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید اثر مستقیم روی انتخاب سیستم گرمایشی دارد. این هیترهای برقی نصب آسان و هزینه کمی دارند و نیاز به داکت، لوله، هواساز وسایل دیگر ندارند واحدهای آن قسمت متحرک و نیازی به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند. برای گرم کردن ساختمان‌ها و مکان‌ها انواع مختلف دستگاه ها و سیستم ها وجود دارد ممکن است بعضی از سیستم‌های گرمایشی ممکن است مشخصات مشترکی با مدل‌های خنک کننده داشته باشند.

گرمایش

در این سیستم آب در بویلر گرم شده و به لوله‌های هیتر وارد می‌شود. سپس، هوا به وسیله‌ی فن سانتریفیوژ، از بین کویل‌های یونیت هیتر عبور کرده و در آخر، هوای گرم از آن خارج می‌شود. این وسیله از ساختار ساده‌ی بدنه فلزی، کویل مسی با فین آلومینیومی، موتور الکتریکی، لوله‌های ورود و خروج آب و فن تشکیل شده است.

شومینه؛ المان زیبایی دکوراسیون داخلی