پی ال سی PLC چیست؟ قیمت کاتالوگ مشخصات

پی ال سی در این صنعت، ماشین‌آلاتی را کنترل می‌کند که محصولات کاغذی را با سرعت بالا تولید می‌کنند. مثلاً PLC فرآیند تولید صفحات کتاب یا روزنامه را در چاپ آفست مانیتور و کنترل می‌کند. نمی‌توان از نرم‌افزار و قطعات PLC یک برند خاص، در تولید و پیکره‌بندی پی ال سی برند دیگر استفاده کرد. این خروجی می‌تواند سیگنالی جهت روشن شدن موتور یا موارد مشابه باشد. قسمت‌های اصلی PLCها شامل منبع تغذیه، پردازنده، واحدهای ورودی و خروجی، حافظه‌ها و نرم‌افزار است.

پی ال سی PLC چیست؟ قیمت کاتالوگ مشخصات

در فرایند های صنعتی استفاده از پی ال سی ها نسبت به مدارات رله ای هزینه کمتری دارد. عیب یابی، رفع ایراد و برنامه نویسی آن ها همچنین طراحی و پیاده سازی مدار های کنترل سریع تر و راحت تر انجام می شود. PLC ها را می توان به انواع دراید های صنعتی و برد های کنترلی متصل کرد.

به همین دلیل استهلاک مکانیکی از این دستگاه حذف می شود و طول عمر آن افزایش پیدا می کند. یک جعبه کنترل‌کننده کوچک قابل برنامه‌ریزی است که همه واحدها و رابط‌ها را در یک محفظه فشرده جا می‌دهد، اگر چه معمولاً ماژول‌های گسترش اضافی برای ورودی‌ها و خروجی‌ها در دسترس هستند. برخی از آدرس‌ها حاوی اطلاعاتی درباره وضعیت دستگاه‌های میدانی هستند. آدرس‌های دیگر، داده‌هایی را ذخیره می‌کنند که نتیجه محاسبات برنامه کنترل است. به سه فرایند مرحله نظارت روی ورودی‌ها، اجرای برنامه کنترل plc و تغییر وضعیت خروجی‌ها، اسکن می‌گویند. دماسنج و کنترل سطح نمونه‌هایی از نوع دیگر از دستگاه‌های ورودی/خروجی آنالوگ است.

سلام، ممنون از مطالب مفید و کاربردی که در اختیار مخاطبان گذاشتید. با عرض پوزش کلیه قیمت ها در حال بروزرسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید. توابع عیب یاب داخلی سیستم PLC، تشخیص و عیب یابی سیستم را بسیار سریع و راحت می کند. از این تجهیز جهت ارسال برنامه به حافظه پروسسور استفاده می شود. برنامه ابتدا به این تجهیز وارد می شود و سپس به حافظه PLC منتقل می شود.

ما در کنترل24 ضمن تضمین اصالت کالا و گارانتی محصولات با بهترین و مناسب ترین قیمت ها در تمام مراحل قبل از خرید تا زمان رسیدن کالا در دست شما عزیزان با مشاوره فنی و راهنمایی خرید و ارزیابی و انتخاب محصول همراه شما هستیم. کلمه کنترل کننده یا کنترلر به معنای این است که این دستگاه یا رایانه دیجیتالی صنعتی می‌تواند تمام کارهای کنترلی را انجام دهد. برای همین به PLC، اتوماسیون نیز گفته می‌شود، چون یک سیستم اتوماسیون، سیستمی کنترلی و عملگرا می‌باشد. در صنایع غذایی نقش پی ال سی ها در سیستم های بسته بندی و عصاره گیری است.در صنایع شیمیایی در دستگاه هایی که مواد را با نسبت های مختلف ترکیب و یا مخلوط می کنند از پی ال سی ها استفاده می شود. در صنایع سنگین لوازمی که برای ذوب فلزات استفاده می شود همچنین کوره های صنعتی و فرایند های کنترل دما از پی ال سی ها استفاده می شود. در حال حاضر استفاده از رله های قابل برنامه ریزی توسط تکنسین های برق و حرفه هایی که با برق سر و کار دارند بسیار محبوب شده است.

  • تابلو برق یک محفظه است که دارای اجزای برچسب گذاری شده شامل تجهیزات قطع و وصل کردن مثل کلیدها، تجهیزات کنترل، حفاظت، رله‌ها و….
  • کارت PLC یا به عبارت دیگر ماژول توسعه از جمله قطعات بسیار پرکاربرد در صنعت و اتوماسیون صنعتی است.
  • استفاده از plc به خصوص در پیاده سازی صنایع بسیار بزرگ موجب صرفه‌جویی قابل توجه در لوازم و قطعات و هزینه‌ها می‌شود.
  • حافظه دائمی یا ROM در صورتی که برق قطع شده و عملیات CPU متوقف شود، دچار تغییر نخواهد شد.
  • در حالی که در یک سیستم سنتی، ایجاد این نوع تغییر مستلزم تغییر در سیم‌کشی بین دستگاه‌ها است که یک تلاش پرهزینه و زمان بر است.
  • PLC مخفف عبارت Programable Logic Controller است که معنای کنترلر منطقی برنامه پذیر را می‌دهد.

برنامه‌های کاربردی پی ال سی معمولاً سیستم‌های بسیار سفارشی‌سازی شده‌اند، بنابراین هزینه یک پی ال سی بسته‌بندی شده در مقایسه با هزینه یک طراحی کنترل‌کننده سفارشی خاص پایین است. از سوی دیگر، در مورد کالاهای تولید انبوه، سیستم های کنترل سفارشی اقتصادی هستند. این به دلیل هزینه کمتر قطعات است که می تواند به طور بهینه به جای یک راه حل “عمومی” انتخاب شود و هزینه های مهندسی غیر تکراری در هزاران یا میلیون ها واحد توزیع می شود. کنترل کننده ی برنامه پذیری است که از خانواده کامپیوتر ها به شمار می آید؛ این کنترل کننده عمدتا در مقاصد صنعتی به کار می رود.

برنامه تکمیل شده شبیه یک نردبان است اما در واقع نشان‎دهنده یک مدار الکتریکی است. بنابراین اگر می‌توانید نحوه عملکرد مدارهای الکتریکی اولیه را درک کنید، می‌توانید منطق نردبان را هم درک کنید. از آنجایی که پی ال سی توان بسیار کمی مصرف می کند، توان مصرفی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

آموزش شکل‌دهی برنامهٔ PLC به روش نمایش نوشتاری یا الگوریتم[ویرایش]

امروزه استفاده از PLC در اکثر صنایع رشد چشم گیری داشته است و در اکثر کارخانه ها و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. سهولت در نصب و برنامه‌نویسی، عکس العمل سریع و سرعت بالا، قابلیت شبکه کردن، تست و عیب‌یابی آسان و صرفه جویی در وقت و هزینه، plc را به یکی از قطعات بنیادی در صنعت تبدیل کرده است. ما در این مقاله از سری مقالات آموزش پی ال سی به معرفی plc پی ال سی، ساختار و انواع آن می پردازیم. همچنین در صورتی که در عملکرد مدار های فرمان رله ای ایرادی به وجود می آمد و لازم بود منطق کنترل سیستم تغییر یابد مدت زمان زیادی طول می کشید و بسیار سخت بود. برای رفع این مشکلات حاصل از مدار های فرمان رله ای، پی ال سی ها پا به عرصه گذاشتند. قابلیت های پی ال سی ها به مرور افزایش یافت قابلیت هایی چون سیگنال های آنالوگ، شبکه های مختلف، انجام محاسبات سخت و پیچیده و ورودی های سرعت بالا را می توان نام برد.

کاربرد PLC ها

در کارت دیجیتال خروجی، دیتای ارسالی از PLC به سیگنال الکتریکی تبدیل و به تجهیزات تحت کنترل ارسال می‌گردد. به توجه به این که کارت‌های دیجیتال کارت‌های دو حالته محسوب می‌شوند، لذا سیگنال کنترلی تنها دارای دو حالت قطع و وصل (0 و 1 منطقی ) است. در ادامه بحث پیرامون پی ال سی باید به نکاتی بسیار تخصصی در مورد این ابزار ها اشاره داشت مانند حافظه آنها. شکل متمایز کامپیوتر آن برای استفاده در سیستم های کنترلی صنعتی طراحی شده است. در حالت ساختاریافته، زبان‌های برنامه‌نویسی نردبانی و بلوکی اهمیت دارند که به صورت از پیش تنظیم شده در نرم افزار PLC موجود قیمت plc هستند. اما در حالت خطی از زبانی به نام STL استفاده می‌شود که به صورت متنی و خط به خطر نگارش می‌شود.