گالری قو طلایی رویاهات رو ما طلاش میکنیم | hsaatchi

در پایان معاملات قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ریزش داشت و هر گرم به ۲,۵۵۷,۱۰۰ (دو میلیون و پانصد و پنجاه و هفت هزار و یکصد) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۰۲ درصدی داشته است. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است. حالا که مفهوم عیار را متوجه شدید، بهتر است بگوییم که عیار را به شیوه‌ی دیگر یعنی ۲۴K ، ۲۲K ، ۱۸K ،۱۴K ، ۱۰K ، ۹K نمایش می‌دهند. حرف لاتین K برای کشورهای خارجی نشان‌گر عیار می‌باشد. اگر طلای ۱۰۰۰ را ۲۴ و خالص در نظر بگیریم، طلای ۷۵۰ که ۷۵ درصد آن خالص است، برابر ۱۸ عیار می‌شود.

نکته خرید انگشتر طلا

ضرب سکه های طلا در حدود 640 سال قبل از میلاد در پادشاهی لیدیا (واقع در ترکیه امروزی) با استفاده از الکتروم، آلیاژ بومی طلا و نقره آغاز شد. اولین سکه های طلای خالص در زمان پادشاهی کرزوس، که از 561 تا 547 قبل از میلاد حکومت می کرد، ضرب شد. معروف ترین عیارهای طلا در بازار 18 و 24 می باشند، اما یکی دیگر از واحد‌های عیار مرسوم طلای 21 عیار است. عدد عیار این طلا 875 است که بدین معناست که درصد خلوص آن 87.5 درصد است. قیمت طلا و سکه در این صفحه بصورت لحظه ای بروز رسانی می شود. دو کشور هند و چین از بزرگترین مصرف کنندگان طلا در دنیا به سایت خرید طلا اینترنتی شمار می روند.

یورو از اوج دو ماهه گذشت

در دور دوم ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و با افزایش شدید بودجه عمرانی کشور، قیمت سکه از ۱۶ هزار تومان به نزدیک ۳۰ هزار تومان (۸۷% رشد) افزایش یافت. با توجه به این که نااطمینانی بر سرعت گردش پول اثر می‌گذارد، حباب قیمت طلا با سرعت گردش پول همبستگی خواهد داشت. اما رابطه حباب سکه و طلا با سرعت گردش پول، یک رابطه عِلّی نیست. خانم‌ها از این فلز زیبا به‌ عنوان زینت استفاده می‌کنند آقایان با هدف سرمایه‌گذاری و کسب سود طلا یا سکه می‌خرند. سرمایه‌گذاران نیز بخشی از سبد دارایی خود را به طلا یا اوراق مبتنی بر طلا اختصاص می‌دهند. شاید شما هم موقع خرید هدیه، همیشه به طلا به‌عنوان یک گزینه جدی فکر کنید.

  • در بازار قیمت دلار امروز کاهشی بود و به ۴۰,۶۳۹ (چهل هزار و ششصد و سی و نه ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۳۲ درصدی داشته است.
  • هر سکه گرمی، امروز به ۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.
  • در پایان امروز قیمت سکه روند نزولی داشت و به ۳۱,۰۹۲,۰۰۰ (سی و یک میلیون و نود و دو هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۲۷ درصدی داشته است.

یعنی اندکی تغییر در قیمت، به تغییری بزرگ در تقاضا منجر می‌شود. حتما شنیده‌اید که می‌گویند نباید تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد گذاشت. سرمایه‌گذاران معمولا با متنوع کردن سبد دارایی خود می‌کوشند که ریسک سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنند؛ و طلا یکی از گزینه‌های جدی در یک سبد متنوع است. ویژگی‌هایی مثل نقدشوندگی سریع، حمل آسان (ارزش بالا در حجم کم) و نگهداری راحت (فاسد نمی‌شود، زنگ نمی‌زند و از بین نمی‌رود) باعث شده که این فلز کمیاب از دیرباز مورد توجه افراد و دولت‌ها قرار بگیرد.

گالری قو طلایی رویاهات رو ما طلاش میکنیم | hsaatchi