هوشمند سازی خانه خانه هوشمند هوشمند سازی منزل ام اچ کنترل

درواقع در این سیستم یک منبع وجود دارد و یک پخش‏کننده به این ترتیب هر فرد از روی آن سورس موزیک مورد علاقه خود را پخش می‏کند. نکته مهم این است که این سیستم با همان اپلیکیشنی کار می‏کند که در آن کارهای هوشمندی خانه کنترل می‏شود، درواقع با همان اپلیکیشنی که نور و دما کنترل می ‏شود می‌توان استفاده صوتی و تصویری هم داشت. خانه هوشمند سکد با اجرای انواع سیستم های اتوماسیون در منزل شما می تواند این بستر را برایتان ایجاد کند تا شما هم بتوانید از چارچوب های کهنه و در هم شکسته ی جهان دیروز خارج شوید و به این ترتیب بتوانید با تکنولوژی های هوشمند هم گام و هم راستا شوید. اجرای سیستم های امنیتی، سیستم های اعلام حریق، سیستم های هوشمند کنترل روشنایی و تنظیمات هوشمند تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خانه در کنار آبیاری هوشمند گیاهان تنها گوشه ای از خدمات ویژه ی خانه هوشمند سکد می باشد.

تمام وسایل الکترونیکی موجود در خانه می‌توانند در خدمت این انقلاب فناوری قرار بگیرند و زندگی بشر را چنان دستخوش تغییر کنند که با چند دهه‌ی پیش، به هیچ وجه قابل مقایسه نباشد. اگر خانه هوشمند میلیاردرهایی چون بیل گیتس را کنار بگذاریم که برای ساخت آن نزدیک ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است، می‌توان جلوه‌هایی از این تکنولوژی شگفت‌انگیز را در خانه‌های بسیاری در سراسر دنیا مشاهده کرد. در حال حاضر، بیش از ۱۷۵ میلیون خانه هوشمند در دنیا وجود دارد و پیش‌بینی ‌شده است نرخ رشد مرکب سالانه‌ی این بازار از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ با رشد ۲۵ درصدی روبه‌رو شود. ⇐ با استفاده از این سیستم روشنایی منزلتان را به شکل هوشمند کنترل نمایید.

هیچ کس حتی تصورش را هم نمی کرد که روزی بشر بتواند به تکنولوژی پیشرفته ای برای هوشمند سازی خانه دست پیدا کند. در یک خانه هوشمند خبری از نا امنی، مصرف بی رویه انرژی و عدم نظارت نیست. شما می توانید لحظه به لحظه بر سیستم های هوشمند خانه نظارت داشته باشید. حتی گاهی اوقات بدون نظارت شما نیز همه چیز طبق روال و به صورت بهینه پیش خواهد رفت.

برد pcb چیست و انواع آن کدامند؟

کنترل کننده مرکزی – تاچ پنل می تواند متناسب با نیاز کاربر هماهنگ کننده اجزای مختلف سیستم ، پردازش کننده اطلاعات و همچنین رابط سیستم با کاربر باشد. در واقع تاچ پنل اطلاعات مورد نیاز را از سنسورها دریافت و پردازش می کند. این در حالی است که در انواع خاصی از آن تاچ پنل تنها برای نمایش تجهیزات و نه کنترل آن ها کاربرد دارد.

  • بلندگوهای متصل همراه با دستگاه‌های دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تونند موسیقی پخش کنند، اخبار و امتیازات ورزشی را اعلام کنند و حتی می‌توانند به شما در کنترل سایر دستگاه‌های متصل هم کمک کنند.
  • با مشاوره ها و صحبت های انجام شده در این مرحله سیستم هوشمندسازی که مناسب با شرایط مالی و نیز محدودیت های پروژه باشد انتخاب می شود.
  • یکی از مباحثی که در هوشمند سازی ساختمان به آن پرداخته می شود، اندازه گیری هوشمند است.
  • هوشمند سازی سیستم روشنایی خانه با استفاده از تجهیزاتی از قبیل انواع کلیدهای لمسی، ماژول های دیمر، ماژول RGB و غیره انجام می شود.
  • هوشممند سازی بیمارستان با هدف کاهش مصرف انرژی و نیز بهبود فرآیند های درمانی و کمک به رفاه حال بیماران و کادر درمان صورت می گیرد.

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هوشمند می‌توانند تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. ⇐ خطوط روشنایی توسط سنسورهای ۱۲ کاره سیستم هوشمند و همچنین سناریوهای از قبل برنامه ریزی شده کنترل می شوند.برای مثال سناریوهای ورود و خروج از خانه، سناریوی خواب و… پیاده‌سازی و ساخت یک خانه هوشمند موضوعی است که نیازمند موارد متعددی می‌باشد و همچنین لازم به ذکر است که چنین فرآیندی چیزی نیست که بتوان آن را توسط دستگاه‌های عادی همچنین افراد غیر متخصص پیاده‌سازی کرد. سپردن این کار به گروه هوشمند سازی کارن، از بهترین مسیرها برای پیاده سازی این فرآیند است. امنیت یکی از مهم ترین شاخص های هوشمند سازی است که خوشبختانه در پروتکل KNX در عالی ترین سطح ممکن به انجام می رسد. امنیت KNX در هوشمند سازی ساختمان یکی از نقاط قوت این پروتکل است و می تواند به بهترین شکل آن را اجرایی کند.

نوع پروتکل های اجرایی در هر شیوه از هوشمند سازی یقینا قیمت هوشمند سازی خانه را تغییر خواهد داد. پروتکل های مختلفی برای اجرای خانه هوشمند وجود دارد که با توجه به نیاز پروژه و بودجه کارفرما انتخاب می شوند. البته سایر برندهای دیگری هم در این حوزه استفاده می شود که گروه تخصصی ام اچ کنترل از آن ها در پروژه ها استفاده می کنند.

تجهیزات خانه هوشمند و ساختمان هوشمند: 7. بلندگوهای هوشمند

با پیشرفت دانش و با هوشمندسازی ساختمان این قابلیت به خانه هوشمند افزوده شده که به کمک پرده های هوشمند به صورت خودکار و بدون دخالت دست فرد، پرده ها به کنار بروند. با دادن سناریو نیز در بازه های زمانی بخصوصی می توان پرده ها را باز و یا بسته کرد. خانه هوشمند سیمی به خانه ای گفته می شود که بستر ارتباطی تجهیزات بکار رفته در آن به صورت سیمی صورت می گیرد. در این نوع سیستم از یک تابلوی مرکزی واحد استفاده می شود که به عنوان مغز سیستم خانه هوشمند عمل می کند و تمام ماژول ها و اطلاعات ورودی و خروجی دستگاه ها در این تابلو قرار می گیرند. خانه هوشمند در نهایت به بالاترین درجه ادراک خواهد رسید و در محیطی کاملا شهودی و غریزی، تمام نیازهای ساکنان خانه را مدیریت خواهد کرد.

خیلی از شرکت ها قیمتای عجیب غریبی بهم گفته بودن ولی مشاور شما یه قطعه رو بهم معرفی کرد که نیازی به اون همه هزینه نبود. اطلاعات نیز بلافاصله به ایستگاه پلیس هدایت می شود و اگر دوربین هوشمند داشته باشید ، شما موقعیت مهاجم را مشاهده می کنید . برد pcb چیست و انواع آن کدامند؟ هر آنچه که باید در مورد برد مدار چاپی بدانید…اینترنت اشیا انقلاب بزرگ دنیای فناوری | اینترنت اشیا چیست و دقیقا چه کاربردهایی دارد؟… سیستم اطفا حریق نیز به منظور خاموش کردن کردن آتش وارد عمل می شود که این کار را به صورت اتوماتیک و با توجه به نوع آتش سوزی انجام می دهد. پرده ها تنوع زیادی در جنس و ظاهر دارند که بر اساس موقعیت مکانی طراحی می شوند. کنار کشیدن برخی از این پرده ها به دلیل طول و اندازه عریضی که دارند کاری سخت و دشوار است و همین امر سبب می شود گاهی از نور خورشید بی بهره شویم.

قیمت کنترل کننده های مرکزی هوشمند سازی خانه در مقایسه با سایر تجهیزات به نسبت بالا بوده به همین دلیل استفاده از آن متناسب با بودجه صورت می گیرد. بنابراین برای پیاده سازی یک خانه هوشمند ارزان ، لازم است تا بررسی شود که وجود تاچ پنل ضرورتی دارد یا نه. در بسیاری از موارد با وجود تاکید کارفرما در پیاده سازی خانه هوشمند ارزان ، اصرار وی برای نصب حتمی تاچ پنل ، باعث بالا رفتن هزینه هوشمند سازی منزل می شود.

با اتمام ساعات اداری و خروج کلیه کارمندان از اداره، نقطه تنظیم دما کاهش یافته و در طول ساعات شب، سیستم گرمایش انرژی کمتری خانه هوشمند مصرف می کند. با خروج کارمندان از اتاق، چراغ ها پس از مدت معینی خاموش شده و با ورود آن ها مجدداً روشن می شوند. با استفاده از شبکه ایتنرنت، دوربین های نصب شده در منزل را کنترل نموده و تصاویر آنها را دریافت کند. نقطه تنظیم دما کاهش یافته و سیستم گرمایش، انرژی کمتری برای گرم کردن ساختمان مصرف می کند.

خانه هوشمند (Smart Home): مزایا و امکانات خانه هوشمند چیست؟ + عکس

هوشمند سازی خانه خانه هوشمند هوشمند سازی منزل ام اچ کنترل